środa, 14 czerwca 2023

SERNIK MILIONERA

 


Oryginalny przepis z którego korzystałam, zniknął z internetu. Niestety, przepisu nie zapisałam, ale na szczęście mam go w pamięci
.
Nie do końca wiem, czy dokładnie zapamiętałam proporcje, podam więc swój z lekka zmodyfikowany przepis.

Składniki:

- 6-8 jajek (często daję jedynie 6)

- pół szklanki cukru (dla amatorów ciast słodkich, może być trochę więcej)

- 2 opakowania śmietanki 30-36%, czyli około 500 ml

- 2 opakowania budyniu

- 2 łyżki mąki pszennej lub zamiennie kaszka manna,

- 1 kg mielonego dobrego jakościowo sera na sernik. Używam sera śmietankowego firmy Miletto. Ostatnio użyłam twaróg sernikowy premium Mlekovity.

- opakowanie jogurtu naturalnego (daję małe opakowanie)

- można dodać również opakowanie serka mescapone, chociaż w oryginalnym przepisie tego składnika nie było.

- olejek aromatyczny (dodaję śmietankowy)

Wykonanie ciasta sernikowego jest bardzo proste: wszystkie składniki wrzucamy razem do miski i miksujemy. Jajka wrzucamy w całości,😉 oczywiście bez skorupek.

Osobiście, zaczynam od miksowania jajek z cukrem, a potem dodaję poszczególne składniki. Chodzi mi przede wszystkim o to, aby masa sernikowa była pozbawiona jakichkolwiek grudek.

Ciasto sernikowe jest rzadkie, dlatego też na spód (o ile chcemy mieć spód) należy użyć cięższego ciasta np. herbatniki pokruszone i wymieszane z masłem. Swego czasu wyłożyłam spód tortownicy biszkoptami. Wszystkie biszkopty wypływały i musiałam je dociskać do dna, póki nie napiły się masy serowej.😊

Sernik pieczemy około godziny w temperaturze 160 stopni. Najlepiej wsadzić ciasto do rozgrzanego piekarnika. Po upieczeniu pozostawić w piekarniku (przy uchylonych drzwiczkach) do ostygnięcia.

Kiedy już sernik ostygnie wylewamy na niego masę krówkową, kajmakową, czy czekoladową. Puszkę z masą otworzyć i  wsadzić całą puszkę do ciepłej wody. 

Na koniec szykujemy polewę czekoladową. Tu możemy skorzystać z gotowych mas. Masę w tabliczce czekolady rozrzedzamy mlekiem. Polewamy nią sernik.

Oczywiście, można stosować najprzeróżniejsze wariacje sernikowe. Tutaj jest ogromny potencjał, aby skorzystać z naszej kreatywności.

Możemy do sernika dodać bakalie, owoce, możemy część masy serowej zaprawić czekoladą i zrobić z sernika zeberkę. Możliwości jest bardzo dużo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz